Yurt genelinde soğuk ve yağışlı havaların hakim olduğu bu günlerde yer yer yolların karla kaplı olmaması sürücüleri yanıltmaması gerektiğini...
Kış mevsiminde araç üzerindeki tüm lastiklerin kış lastiği olmasının yanı sıra lastiklerin aynı desen ve model olması da önem arz ediyor.
Petlas, yolların açık olması, kar yağışlarının durması ve zeminlerin temiz görünmesinin sürücüleri yanıltabileceğinin altını çiziyor. Kış lastiğinin hala bazı sürücüler tarafından “kar lastiği” olarak algılandığının vurgulayan Petlas, +7 derecenin altındaki hava sıcaklıklarında kış lastiği kullanımının hayati önem taşıdığını belirtiyor. Sadece çekişin olduğu tekerleklere kış lastiği takılması da kaza riskini artırıyor. Petlas’a göre yoldan kaynaklanabilecek hatalara karşın araç üzerindeki tüm lastikler kış lastiği olmalı, aynı zamanda mutlaka aynı desen ve aynı modelde olmalı. Araç üzerindeki lastiklerin farklı aşınma seviyesinde olmaması ise dikkat edilmesi gereken hususlardan biri.
Petlas, +7 derecenin altındaki sıcaklıklarda, özel hamuru (kauçuk) ve sırt deseni teknolojisiyle yaz lastiklerine oranla kuru, ıslak ve karlı zeminlerde çok daha iyi yol tutuş ve daha kısa fren mesafesi sunan kış lastiklerinin kullanımını güvenli yolculuk için sürücülere tavsiye ediyor.
Kış lastiklerinin sadece karlı zeminde işe yarayacağı algısı, bazı sürücüleri kış lastikleri konusunda yanılgıya düşürebiliyor. Kış lastiklerinin + 7 derecenin altında ıslak ve kuru zeminde yaz lastiklerine oranla daha iyi tutunma sağladığı unutulmamalı. Kış aylarında hatalı lastik kullanımı ile kaza yapma riski 6 kat artış gösterdiği ve kış lastiklerinin hava sıcaklıklarının hızla düştüğü gözlemlenen ülkemizde; Petlas, güvenli ve konforlu bir sürüş için sürücülerin, yağışlara değil hava sıcaklıklarına göre hareket etmeleri konusunda uyarıyor.
Kış lastiklerinin +7 derece ile -40 derece arasındaki hava sıcaklıklarında lastiğin sertleşmesini önleyen özel bir bileşime sahip olduğunu vurgulayan Petlas, yaz lastiklerinin sıcak hava şartlarına göre tasarlandığını ve daha sert hamurlu bir yapıda olduğunu belirtiyor. Kış lastikleri hem daha yumuşak bir hamura, hem de karlı ve buzlu yollarda tutunmayı artırıcı kılcal desenlere sahip. Sürücüleri bu konularda uyaran Petlas, Yaz lastikleri gece/gündüz hava sıcaklığı ortalaması +7 derece üzerindeki sıcaklıklarda, kış lastikleri ise gece/gündüz hava sıcaklığı ortalaması +7 derece altında kullanılmasını öneriyor.
Petlas’tan Kış Lastiği Önerileri:
Araçtaki tüm lastikler aynı marka ve desende kış lastiği olmalı. Farklı desen yüksek hızlarda aracın dengesini bozabilir. Sadece çekiş gücünün olduğu lastiklerin kış lastiği olması fren mesafesini uzatır.
Kar ve buz üzerinde daha iyi tutunma için lastik basıncı düşürülmemeli. Lastik hava basıncı araç üreticisinin belirlediği değerlerde olmalı.
Kış lastiği, aracın orijinal lastik ölçüleri ile aynı olmalı.
Karla kaplı bir zeminde, kış lastikleriyle 50 km/s hızla seyreden bir aracın fren mesafesi 35 metre iken, yaz lastikleriyle bu mesafe 43 metreye çıkar.
Buzlu bir zeminde, 30 km/s ile giden ve kış lastiği takan bir aracın fren mesafesi 57 metredir. Yaz lastikleriyle ise bu mesafe 68 metreye kadar uzar.
Kış lastikleri 15 - 20 ºC sıcaklıkta karanlık, kuru ve serin bir yerde, ısı kaynaklarından en az 1 m uzaklıkta ve naylona sarılarak depolanmalıdır.
Jantlı ve jantsız olarak depolandığında şunlara dikkat edilmelidir: Jantlı: Üst üste ve yatık şekilde depolanmalı. Jantsız: Dikine ve yan yana depolanmalı, deforme olmamaları için lastikler periyodik olarak döndürülmeli.
Hiç yorum yok