Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Top Ad

Son Haberler:

latest

Yeni Porsche 911 Turbo ve 911 Turbo S’in perdesi kalkıyor

Porsche, 2016’nın başında Detroit’te düzenlenecek olan Kuzey Amerikan Uluslararası Otomobil Fuarı’nda ürün gamının yeni bir yıldızını daha t...

Porsche, 2016’nın başında Detroit’te düzenlenecek olan Kuzey Amerikan Uluslararası Otomobil Fuarı’nda ürün gamının yeni bir yıldızını daha tanıtacak. 911 model serisinin en üst modelleri olan 911 Turbo ve 911 Turbo S, artık 20 hp daha fazla güce, daha keskin bir tasarıma ve geliştirilmiş özelliklere ve coupe ve convertible seçeneklerine sahip olacak.

Yeni 911 Turbo’daki 3,8 litrelik Bi-turbo 6 silindirli motor, silindir kapağında modifiye edilmiş emme kanalları, yeni enjeksiyon ağızları ve yüksek yakıt basıncıyla artık 540 hp güç sağlayacak. Yeni 911 Turbo S ise, daha geniş kompresörlü yeni turboşarj üniteleri sayesinde artık 580 hp güce erişti. Porsche, halen benzin motorlarında değişken türbin geometrisiyle turboşarj ünitelerini kullanabilen tek üretici olma özelliğini koruyor.

Motorlar, dinamik operasyonda motor tepkisini daha da iyi hale getirmek için, artık ‘Dinamik Turbo Basıncı’ adı verilen özelliği de taşıyorlar. Yük değişimlerinde, örneğin gaz pedalından ayak kısa süre çekildiğinde, şarj basıncını koruyor. Bu, gaz kelebeği açık bırakılıp, sadece yakıt enjeksiyonuna ara vererek elde ediliyor. Sonuç olarak, motor gaz pedalına tekrar basılana kadar pratikte hiç gecikme yaşamadan tepki veriyor. Bu işlevin etkileri Normal moddan çok Sport ve Sport Plus modlarında vurgulanıyor.

Her iki yeni model de yakıt tüketimi daha azaltılmış olmasına karşın, sıradışı bir sürüş performansı sunuyor. 911 Turbo S Coupé 2,9 saniyede 100 km/s hıza erişiyor. Azami hızı 12 km/s artarak 330 km/s’e yükselmiş durumda. 911 Turbo 0-100 km/s hıza 3 saniyede erişiyor ve azami hızı önceki modelden 5 km/s yükseltilerek 320 km/s’e çıkmış. Bununla beraber, coupe modeller yalnızca 9,1 l/100 km, convertible modeller ise 9,3 l/100 km tüketim yapıyor. Bu, tüm modellere göre her 100 km için 0,6 litre daha az tüketim anlamına geliyor. Bunun ardında, gelişmiş elektronik motor ve yenilenen vites değişim haritalarıyla vites yönetimi yatıyor.

Standart bir özellik: Mod değiştirme ile Sport Chrono Paketi ve Sport Response tuşu

Yeni GT sport direksiyonu, 360 mm çapında ve 918 Spyder’dan adapte edilen bir tasarıma sahip; mod değiştirme özelliğini de standart olarak taşıyor. Normal, Sport, Sport Plus ve Individual adlarını taşıyan dört mod için sabit konumları olan dönen bir halka bulunuyor. Individual seçeneği kişisel yapılabilen otomobil ayarlarının sürücü tarafından saklanabilmesini sağlıyor. Sport Chrono Paketi’nin bir diğer yeni özelliği ise Mod değiştirme halkasının ortasındaki Sport Response tuşu. Yarışlardan esinlenen bu özellik, tek düğmeyle motoru ve vites kutusunu olabilecek en iyi tepki süresine ayarlıyor. Bu moda geçildiğinde, örneğin bir sollama manevrasında, araç 20 saniyeye kadar optimum hız artışı sağlıyor. Gösterge panelindeki bir kronometre şeklindeki gösterge, sürücüye geçen zamanı gösteriyor. Sport Response işlevi her sürüş modunda istendiği kadar kullanılabiliyor.

911 Turbo modellerindeki Porsche Stabilite Yönetimi (PSM) artık yeni bir PSM Sport Moduna sahip. Orta konsoldaki PSM tuşuna kısa süre basmak, seçili sürüş programından bağımsız olarak sistemi son derece sportif bir havaya sokuyor. Ayrı bir düğmeye sahip olan PSM Sport modu, PSM’in müdahale aralığını önceki modelin Sport Plus modunda olduğundan daha fazla değiştiriyor. Yeni mod performans limitlerine, örneğin bir yarış parkurundaymış gibi, daha yakın olmayı mümkün hale getiriyor. Bu moddayken, PSM uyarı ışığı yanıyor, gösterge panelinde çıkan bir mesaj PSM sisteminin sürüş stabilitesine katkısının kısıtlı olduğunu gösteriyor. Buna rağmen, PSM Sport modunda bile, PSM arkaplanda aktif kalmayı sürdürüyor. PSM tuşuna uzun süreli basılmasında ise alışıldığı gibi PSM’i tamamen kapatıyor.


911 Turbo S’te dinamik sürüş özellikleri tam kadro

Standart olarak PASM (Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi) özellikli yeni 911 Turbo modellerinin şasisi, performans ve konfor arasında daha da iyi bir denge sunuyor. Ek olarak, 911 Turbo S, sürüş dinamikleri için tam kadro ekipmana sahip: PCCB seramik fren sistemi gibi PDCC (Porsche Dinamik şasi kontrolü) sistemi de standart olarak sunuluyor. Tüm 911 Turbo modelleri için yeni seçenekler arasında radar destekli şerit değiştirme asistanı ve aracın ön tampon hizasını düşük hızlarda yerden 40 mm yükselten ön aks yükseltme sistemi yer alıyor.

Yeni özelliklere sahip keskinleştirilmiş tasarım

Doğal olarak yeni nesil 911 Turbo, 911 Turbo’nun tipik özel yönleriyle günümüzün Carrera modellerinin çarpıcı tasarımının belirgin özelliklerini bünyesinde toplamış. Yanlardaki hava kanatçıkları ve özellikle dar olarak şekillendirilen çift dolgulu ön LED farların ana hava girişindeki ek kanatla birleşimi, ön tarafa daha geniş bir görünüm katmış. Yandan bakıldığında, yüksek performanslı spor otomobilin 20 inçlik tekerlekleri göze çarpıyor. Örneğin 911 Turbo S’teki göbek kilidi, artık çift jant tellerinden 10 yerine yedi tane taşıyor. Ayrıca 911 Turbo için yeni jant boyutları: önde 9 J x 20, arkada 11,5 J x 20’dir. Yeni jantların her biri yarım inç daha geniş ve 911 Turbo S’in lastikleriyle aynı boyutlardalar. Yeni Carrera modellerinde olduğu gibi, kapı kolları yenilenmiş. Yeni modellerin arka bölümünde de yenilikler bulunuyor. Yine 911 Carrera modellerinden tanıdık gelen 3 boyutlu arka aydınlatmalar ilk bakışta dikkat çekiyor. Arkada yer alan egzoz sisteminin çıkışları kadar çift egzoz sistemi de yeniden tasarlanmış. Arka kapak ızgarası da yeniden tasarlanmış ve üç bölümden oluşturulmuş: Sol ve sağ kısımlarda dikey hava delikleri, ortada ise motora optimize hava girişi için ayrı bir kapak.

Online navigasyonlu yeni Porsche Communication Management

Modellerdeki nesil değişimiyle, yeni bilgi-eğlence sistemi, online navigasyonlu PCM, 911 Turbo modellerine standart olarak dahil olmuş. Sistemde orta konsola entegre edilmiş ve standart ConnectPlus modülü sayesinde birçok yeni ve genişletilmiş bağlantı işlevleri sunan, yüksek kaliteli cam yüzeye sahip bir çoklu dokunmatik ekran bulunuyor. Navigasyon aynı zamanda gerçek zamanlı olarak güncel trafik bilgisine erişebiliyor. Rotalar ve konumlar 360 derecelik görüntülerle ve uydu görüntüleriyle ekrana geliyor. Ek olarak, sistem el yazısını da tanıyabiliyor. Dahası, cep telefonları ve akıllı telefonlar da Wi-Fi, Bluetooth ya da kablo kullanarak eskisinden daha hızlı, kolay ve kapsamlı bir şekilde sisteme entegre olabiliyor. Seçkin araç özellikleri artık uzaktan da kontrol edilebiliyor. Önceki modellerde olduğu gibi, Bose ses sistemi standart olarak sunuluyor; isteğe bağlı olarak bir Burmester sistemi de tercih edilebiliyor.

911 Turbo: Kombine yakıt tüketimi 9,1 l / 100 km, şehir içi 11,8 l / 100 km, şehir dışı 7,5 l / 100 km;

CO2 emisyonları 212 g/km; verimlilik sınıfı (Almanya) F


911 Turbo Cabriolet: Kombine yakıt tüketimi 9,3 l / 100 km, şehir içi 12,1 l / 100 km, şehir dışı 7,6 l / 100 km;

CO2 emisyonları 216 g/km; verimlilik sınıfı (Almanya) F

911 Turbo S: Kombine yakıt tüketimi 9,1 l / 100 km, şehir içi 11,8 l / 100 km, şehir dışı 7,5 l / 100 km;

CO2 emisyonları 212 g/km; verimlilik sınıfı (Almanya) F


911 Turbo S Cabriolet: Kombine yakıt tüketimi 9,3 l / 100 km, şehir içi 12,1 l / 100 km, şehir dışı 7,6 l / 100 km;

CO2 emisyonları 216 g/km; verimlilik sınıfı (Almanya) F

Hiç yorum yok