Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Top Ad

Son Haberler:

latest

Renault Grubu Ardarda Üçüncü Yılda Satışlarında Büyüme Açıkladı

2015 yılında Grubun satışları yüzde 3.3 arttı ve 2 milyon 800 bin 242 adet rekor bir düzeye erişti. Avrupa’da ise Grup, pazar payını yüzde 1...

2015 yılında Grubun satışları yüzde 3.3 arttı ve 2 milyon 800 bin 242 adet rekor bir düzeye erişti.

Avrupa’da ise Grup, pazar payını yüzde 10’unun üzerine çıkararak bu yıl da büyüme kaydetti. Renault markası Avrupa’daki hafif ticari araç pazarında 18 yıldır elinde bulundurduğu liderliği sürdürdü. Grup, Rusya ve Brezilya pazarlarındaki durgunluğa rağmen uluslararası pazarlardaki konumunu muhafaza etti. 2015’deki yeni ürünlerin başarısı, planlanan pek çok lansman ve uluslararası faaliyetlerdeki genişleme 2016 yılındaki büyüme arzusunu destekleyecektir.


GLOBAL SATIŞLARDA ARTIŞ

2015 senesinde Renault Grubu’nun global binek otomobil ve hafif ticari araç satışları yüzde 3.3 artışla toplam 2,8 milyon araca ulaştı. Söz konusu pazar genel anlamda yüzde1,6 artış sergiledi. Grup, ardarda üçüncü yıldır satış hacmini artırarak yeni satış rekoruna imza attı. Grubun global pazar payı yüzde 3.2 düzeyinde. Renault markası dünyanın bir numaralı Fransız markası olmaya devam ederken Dacia markası yeni bir satış rekoru kırdı.

Grup, Avrupa otomotiv pazarının sahip olduğu ivmeden (+yüzde 9,4) istifade etmeye devam ediyor ve yüzde 10,1’lik pazar payına sahip olduğu bölgede satışlarını yüzde 10,2 artırarak 1 milyon 613 bin 499 araç satışına erişti. Renault Avrupa’da, aynı zamanda elektrik motorlu araç pazarının da lideri ve peş peşe 18’inci senede de hafif ticari araç pazarında lider konumda.

Avrupa dışında ise hem Rusya hem de Latin Amerika’daki ekonomik krize rağmen Grup, istikrarını korudu ve Afrika, Orta Doğu, Hindistan ve Avrasya bölgesinde rekor düzeyde pazar payı elde etti.

Renault Grubu Satış ve Pazarlama Bölüm Başkan Yardımcısı Thierry Koskas şu ifadeleri kulandı: "2015 senesi Renault Grubu’nun satışlarında bir kez daha artış kaydedilen bir yıl oldu. Ve bizler bu şekilde daha önceki satış rekorumuzu kırmış olduk. Bölgeden bölgeye değişiklik gösteren ekonomik koşullara rağmen sergilediğimiz büyümede istikrarlı oldu. Bu da geçmiş yıllarda sağladığımız coğrafik çeşitlilik stratejimizi doğruladı."

Hiç yorum yok