Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Top Ad

Son Haberler:

latest

Ford'un 1.0 lt EcoBoost motoru birkez daha dünyanın en iyi motoru seçildi

Ford'un 1.0 lt EcoBoost motoru birkez daha dünyanın en iyi motoru seçildi Ford’un üst üste ikinci kez “Uluslararası Yılın Motoru” ödülün...

Ford'un 1.0 lt EcoBoost motoru birkez daha dünyanın en iyi motoru seçildi
Ford’un üst üste ikinci kez “Uluslararası Yılın Motoru” ödülünü kazanan 1.0 EcoBoost motoru, 15 yıldır düzenlenen "International Engine of the Year" ödül tarihinin en yüksek puanını aldı. 

Ford; Fiesta, B-MAX, Focus ve C MAX modellerinde kullandığı ödüllü motorunu; Yeni Connect, Courier, Mondeo ve EcoSport modellerinde de kullanacak. Motorun üretim kapasitesi, yüksek talep nedeniyle iki katına çıkarılacak.

Ford’un verimli ve güçlü 1.0 litrelik EcoBoost benzinli motoru, Türkiye de dahil dünyanın 35 ülkesinden 87 jüri üyesi gazetecinin oylarıyla belirlenen "International Engine of the Year" organizasyonunda üst üste ikinci kez “Uluslararası Yılın Motoru” ödülüne layık bulundu. Doğrudan yakıt enjeksiyonu, turbo besleme ve değişken supap ayarı özelliklerini bir arada toplayarak düşük yakıt tüketimi özelliği sunan 1.0 litrelik EcoBoost motor, organizasyonun 15 yıllık tarihindeki en yüksek puanla ödülü ikinci kez aldı. Ford, yüksek talebi karşılamak için Ağustos ayı ortalarından itibaren Almanya Köln’deki motor fabrikasında üretim kapasitesini iki katına çıkararak, günde 1.000’den fazla EcoBoost motor üreteceğini açıkladı.

1.0 lt EcoBoost motora dünyadan ödül yağdı
Ödülün ikinci defa alınması ile birlikte Ford ayrıca, 15 yıllık ödül tarihinde peş peşe zafer kaydeden üç otomobil üreticisinden biri olurken, 1.0 lt EcoBoost motora dünyanın çeşitli ülkelerinden ödüller yağdı. Ford’un 1.0 litrelik EcoBoost motoru, Engine Technology International dergisinin düzenlediği organizasyonda “1.0 Litre altı En İyi Motor” kategorisinde ödüle layık görüldü. Teknolojik yenilikleri ile Alman dergisi Auto Motor und Sports Best Cars organizasyonundan 2013 Uluslararası Paul Pietsch Ödülü’nü, İngiltere Kraliyet Otomobil Kulübü’nden Dewar Trophy Ödülü’nü ve ABD Popular Mechanics dergisinden Çığır Açan Buluş Ödülü’nü aldı.

Ford'un global motorlardan sorumlu Başkan Yardımcısı Joe Bakaj, “İçten yanmalı motor teknolojisi ile çığır açmak çok nadir görülür, ancak biz bunu başardık” dedi ve “Üç silindirli küçük bir motorun böyle bir performans ve yakıt ekonomisi gerçekleştirdiğine inanmak için motoru kullanmanız gerekir” diye konuştu.

Ödüllü motor Connect ve Courier modellerinde de kullanılacak
Fiesta, B–MAX, Focus, C-MAX dahil geniş bir yelpazedeki araçlarda sunulan 1.0 litrelik EcoBoost motor, yakın gelecekte Yeni Ford Mondeo dahil daha büyük araçlarda, ayrıca Yeni Connect ve Courier ticari araçlarında da kullanılacak.

1.0L EcoBoost üretimi de kendisi gibi çevreci
Almanya’daki Aachen ve Merkenich ile İngiltere’deki Dunton araştırma ve geliştirme merkezlerinde tasarlanan 1.0 litrelik EcoBoost motorun üretimi Köln’de ve Romanya’daki Craiova’da yapıldı. Bir uçağın başüstü dolabına sığacak kadar küçük boyutlara sahip motor Fiesta, Focus ve C-MAX modellerinde Avrupa’da sunulan benzinli motorlar arasında kategorilerinde en düşük yakıt tüketimini sağlıyor.

Ford’un Köln’deki ve Craiova’daki Motor Fabrikaları, 1.0L EcoBoost üretimini kolaylaştırmak yeniden geliştirildi. Üretimde alüminyum motor parçalarını işlerken önceden iki litre olan soğutucu hacmini bileşen başına sadece beş mililitreye indiren gelişmiş imalat teknikleri kullanıldı. Ayrıca, geliştirilen üretim sürecinde yakıt kullanımını ve CO2 salımını yüzde 66 oranında azaltarak motorların çalıştırılmasına gerek kalmaksızın test edilmesine olanak tanıyan yeni “soğuk testi” teknolojisi de kullanılanılıyor.

Hiç yorum yok